08:12 | سه شنبه 1 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

زیان دهی

نقدینگی پایین دلیل بروز مشکلات در صنعت خودرو
پایگاه خبری راد: بدون تامین نقدینگی و کمک مالی دولت نباید انتظار داشت که حتی در بلند مدت اتفاقی در تیراژ خودروها و تحویل تعهدات معوق خودروسازان صورت گیرد.
هواوی برای مقابله با چالش‌های امنیتی میلیاردها دلار هزینه می‌کند
پایگاه خبری راد: شرکت چینی هواوی اعلام کرده که در نظر دارد با اختصاص یک سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری در پنج سال آینده به افزایش امنیت سایبری تجهیزات و محصولات خود بپردازد.
مجلس در قیمت گذاری خودرو دخالت نمی کند!
پایگاه خبری راد: در اعلام قیمت جدید خودروها، موافقت و مخالفت کمیسیون صنایع و معادن مطرح نبوده و قرار نیست کمیسیون صنایع در این زمینه ورود کند.
سهم دستمزد در قیمت تمام شده تولید بسیار کم است
پایگاه خبری راد: علی اکبر سیارمه با بیان این که کارفرمایان باید دلیل افزایش هزینه‌های خود را در جای دیگری جست وجو کنند، گفت: سهم دستمزد کارگران در قیمت تمام شده تولید کمتر از ۱۰ درصد است.
صنایع آذربایجان غربی تا لب دریا می‌روند اما تشنه برمی‌گردند!
پایگاه خبری راد: استاندار آذربایجان غربی گفت: تخصیص نیافتن آب به صنایع مشکل اصلی توسعه استان است.
کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج پرداخت معوقه‌های 11 ماهه را خواستارند
پایگاه خبری راد: عضو شورای اسلامی شهر کرج در تشریح بازدید چند ساعته خود از بیمارستان امام خمینی (ره) این کلانشهر، تصریح کرد که سوء مدیریت و بی ارادگی، یکی از مستعدترین مراکز درمانی استان را فلج و نیمه تعطیل کرده است.
گرانی کار خود را کرد/ مسافران پروازهای داخلی پر کشیدند
پایگاه خبری راد: چند روز پس از شوک قیمتی به وجود آمده در بازار پروازهای داخلی حال به نظر می‌رسد گرانی‌ها کار خود را کرده و دیگر شانس پر شدن کامل یک پرواز در روزهای عادی وجود ندارد.
بانکی‌ها با افت قیمت مواجه شدند
پایگاه خبری راد: بورس تهران امروز بار دیگر با بیش از ۲۰۰۰ واحد رشد مواجه شد و شاهد رشد گروه‌های فلزی و محصولات شیمیایی بود، اما در گروه بانک شاهد افت قیمت‌ها بودیم.
بانک‌ها دست به دامن جهانگیری شدند
پایگاه خبری راد: به دنبال دستور وزیر اقتصاد برای پرداخت ۹۰۰۰ میلیارد تومان مالیات از سوی بانک‌ها، ‌شبکه بانکی با عدم پذیرش این موضوع در حال مکاتبه با معاون اول رئیس جمهور برای حل و فصل آن است.
بیمه نوین از بازار پایه به بازار دوم فرابورس می‌رود
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بیمه نوین می‌گوید شرایط خاصی در اقتصاد کشور نمی‌بیند، او معتقد است شاید با توجه به تحریم‌ها در بیمه‌های اتکایی به مشکلاتی رو به رو شویم ولی این موضوع هم با توجه به ذخیره یک میلیارد دلاری که برای بیمه‌های اتکایی پیش‌بینی شده حل می‌شود.
سرمایه‌گذاران حرفه‌ای از صندوق‌های خطرپذیر و استارت‌اپ‌ها استقبال نکردند
پایگاه خبری راد: در حالی که قرار بود در سال ۱۳۹۶ و اوایل سال ۱۳۹۷ صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی جمع کنند اما این صندوق‌ها نتوانسته‌اند حتی پنج درصد این مبلغ را جذب کنند؛ این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بازار سرمایه ایران رغبتی به سرمایه‌گذاری در استارت‌اپ‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر ندارند.
محصولات تکنولوژی آمریکایی قربانی جنگ تجاری چین و آمریکا می‌شوند
پایگاه خبری راد: تحلیلگران بر این باورند که قانون افزایش تعرفه واردات محصولات چینی به آمریکا می‌تواند بر روی ساعت و گجت‌های هوشمند همچون اپل واچ تاثیرات منفی زیادی بگذارد.
تلاش مجلس برای تشکیل کمیسیون مشترک خودروسازان و قطعه سازان
پایگاه خبری راد: اجرای خواسته های صنعت قطعه سازی کشور مستلزم برگزاری نشست مشترک با خودروسازان است که انتظار می رود با حمایت مجلس، به زودی یک کمیسیون مشترک تشکیل شود.
بیش از نیمی از سرمایه زیان داریم
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به توقف طولانی مدت نماد بانک صادرات در طی سال های گذشته گفت: با توجه به اینکه بانک صادرات بیش از نصف سرمایه زیان دارد و زیان انباشته مان از این مقدار هم بیشتر است مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت می شویم و در مجمع باید درباره ادامه فعالیت مان تصمیم‌گیری شود.
اخراج ۱۰هزار نفر از کارکنان بزرگ‌ترین بانک آلمان
پایگاه خبری راد: دویچه بانک اعلام کرد به عنوان بخشی از تلاش خود برای کاهش هزینه‌ها، در نظر دارد ۱۰ درصد از کل نیروی کار خود در سراسر جهان را تعدیل کند.